woensdag 12 maart 2014

Kabouter knutselen

11-3-2014 Moest ik werken op een BSO. Deze locatie werd gedeeld met een peuterspeelzaal en op de peuterspeelzaak hadden ze kabouters geknutseld. Nu kreeg ik van ouders de vraag of wij ook kabouters gingen knutselen. Aangezien ik niet degene ben die daar over beslist heb ik het doorgegeven aan de leidinggevende.
De leidinggevende vond het wel een goed idee. Aangezien zij niet zo creatief aangelegd is vroeg ze aan mij of ik de activiteit wou doen. Ja leuk!

Dus vandaag de 12de heb ik een kabouter geknutseld. Erg simpel om te doen en als je iets beter bent met het materiaal zal het resultaat wel beter worden.

1. Je neemt een wc rolletje daar wikkel je rood papier om heen. Ik ben erg van de uiteindes naar binnen stoppen maar je kan ze ook afknippen.
2. Dan neem je een kleiner blauw stukje die wikkel je aan de onderkant om de wc rol.
3. Een klein zwart strookje ( of grijs ) rol je op de grens van het blauwe papier en het rode papier.
4. Je knipt een geel rechthoekje en een kleiner zwart ( of grijs ) rechthoekje voor de gesp.
5. De armen maak je van rood papier en vouw je een stukje om zodat ze recht op staan.
6. Ik heb een paperclip gebruikt maar een saté stokje kan ook met gemak. Dat doe je in de arm van de kabouter zodat hij een vishengel heeft. Aan de hengel maak je een draadje met een visje.
7. Een kabouter heeft een baard die heb ik gemaakt met watten.
8. Het hoofd. Een prop kranten met daar omheen een vouwblaadje. Crêpepapier zal ook leuk zijn.
9. Ik heb met stift de ogen, neus en mond getekend.
10. Van een rood stukje papier knip je een driehoek en plak je als muts.

Een paddenstoel hoorde erbij die is erg simpel te maken met een wc rol, huidskleur papier, rood rondje, groen papier.

1. Het huidskleur papier rol je om de wc rol heen.
2. De bovenkant knip je in zodat je stroken krijgt.
3. Je knipt het rode rondje tot het midden in zodat je een kegel kan vouwen.
4. Je plakt de stroken aan de binnenkant van de kegel.
5. Je plakt witte/ huidskleur stippen op de kegel.
6. Van groen papier knip je een strook en daar knip je met de schaar stroken in zodat je gras hebt.
7. De groene gras strook plak je aan de onderkant van de paddenstoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten